Alegerea de cuvinte cheie si studiul SEO sunt vitale pentru o buna pozitionare in ranking de Google. Sunt 3 situatii diferite si in acest capitol o sa facem un studiu de cuvinte cheie.

  • #1 Cand  analizezi o nisa in Internet, inainte de a incepe trebuie sa faci un studiu de cuvinte cheie pentru a hotari ce cuvant trebuie sa contina domeniul tau.
  • Acest studiu de cuvinte cheie se va face o singura data, inainte de a incepe proiectul si este un studiu in care poti investi vreo 2 zile. Viabilitatea completa a proiectului tau depinde de acesta si este foarte important sa-l faceti bine.
  • #2 Momentul definirii si optimizarii arhitecturii continutului blog-ului tau. Ma refer la numele categoriilor si numele domeniului. In acest caz nu ne gandim la viabilitatea proiectului sau la potentialul comercial din aceasta nisa, ci la vizibilitatea blog-ului in motoarele de cautare.
  • Acesta nu este un aspect care se schimba de azi pe maine. Putem spune ca deciziile pe care le luam asupra arhitecturii trebuie sa fie valabile pentru cel putin 18 -24 de luni. Este o tema fundamentala datorita faptului ca aceasta defineste pilonii blog-ului si orice schimbare pe care o faci in arhitectura continutului va avea un impact mare in vizibilitatea Google si trebuie sa fii foarte atent in momentul in care doresti sa faci schimbari.
  • #3 Cand trebuie sa optimizezi un articol sau o pagina din blog. Aceasta activitate, in schimb, se va face in mod constant pentru ca, daca ai un ritm de publicare de doua articole pe saptamana, de doua ori pe saptamana trebuie sa faci un studiu de cuvinte cheie.
  • Pentru acest caz, la gasirea de cuvinte cheie trebuie sa utilizezi o metoda usoara si rapida.

In acest articol doresc sa iti prezint o forma care sa te ajute in definirea si optimizarea arhitecturii continutului din blog-ul tau. Ceea ce prezint se poate aplica, de asemenea, in studiul oricarei nise de pe piata.

Alegere cuvinte cheie si relationarea cu numele de domeniu si categoriile

Orice blog sau website trebuie sa contina un cuvant cheie principal, care sa se pozitioneze foarte bine si o serie de la 5 la 10 cuvinte cheie secundare care sa vina sa completeze tematica cuvantului cheie principal pe care l-am ales. In acest fel, avem un set de 10 sau 11 cuvinte care sunt cuvintele cheie cu care dorim sa ne pozitionam, acestea atragand cititori si, astfel, indeplinind obiectivul pe care l-am marcat pentru nisa blogului nostru. Daca facem o asociere, cuvantul cheie principal trebuie sa se reflecte in numele domeniului blogului nostru dupa care, cele pe care le-am numit cuvinte cheie secundare sa defineasca numele fiecarei categorii a blogului.alegerea cuvintelor cheie

Cuvinte cheie  long tail sunt un element in procesul de selectie Exista un concept de care ai nevoie pentru a intelege si acesta este conceptul de coada lunga (long tail). Inainte de a face acest exercitiu pe cuvinte cheie, voi incerca sa explic acest concept, daca nu esti inca familiarizat cu el.   Pe axa verticala avem volumul de cautari/luna si pe axa orizontala avem sansa de conversie a acestui cuvant cheie. Putem spune ca cele compuse dintr-un singur cuvant sau un singur termen, cum ar fi „blind-uri”, sunt într-o zona in care, în mod normal, avem un volum de cautare/luna foarte important (exista multi oameni care cauta aceste cuvinte), dar, in acelasi timp, concurenta este foarte mare si termenul (cuvantul cheie) este generic. Probabilitatea de conversie, adica de a converti aceste vizite in ceva (cititori, vanzare etc.) este destul de scazuta. De obicei, aceste cuvinte cheie nu au o rata de conversie buna. Un pic mai jos, curba are cuvinte cheie formate din doi sau trei termeni. In acest caz, desi volumul de cautare este inca foarte important, probabilitatea de conversie a crescut oarecum. Conceptul de coada lunga se refera la a ataca cuvinte cheie formate din 3 sau mai multe cuvinte. Dau un exemplu: „jaluzele ieftine in Bucuresti”, este o expresie mai descriptiva, are un volum de cautare mai mica, dar de conversie, probabil, mult mai mare. Acest concept se aplica la coada lunga a motoarelor de cautare. Recomandarea mea este sa ataci cuvinte cheie care nu au o competitie ridicata, datorita faptului ca volumul si forta competitei pot fi atat de ridicate la unele incat nu vei putea ajunge niciodata pe primele 10 pozitii in rezultatele Google si, in acest caz, datorita volumului de trafic extrem de scazut, rezultatele pot sa fie dezamagitoare. In multe ocazii este mai bine sa nu te infrunti cu concurenti puternici, ci sa intri in competitie pe poarta laterala. Ramai cu ideea ca, pentru arhitectura continutului, este mai bine sa lucrezi cu cuvinte cheie compuse din minim 2 cuvinte, daca sunt 3 e chiar mult mai bine.

Ce criterii definesc cele mai potrivite cuvinte cheie?

  Din punctul meu de vedere sunt 4 criterii diferite ce trebuiesc indeplinite:

  1. Relevanta: cand incepem nebunia acestui exercitiu pentru cautarea de cuvinte cheie, totul incepe cu o furtuna de idei si cel mai bine tu cunosti care sunt cuvintele cheie cele mai relevante pentru vizitatorii tai.
  2. Volumul de cautare pe luna: mai multe cautari pe luna are cuvantul cheie?! , starneste mai mult interes si poate genera mai mult trafic.
  3. Competitia: cand vorbim de cautari/luna, trebuie sa studiem competita, in special ceea ce gasim in Google.  Nu uita ca ne intereseaza o pozitionare ridicata in ranking de Google pentru anumite cuvinte cheie.
  4. Cost pe clic: ne indica cati bani trebuie sa plateasca un client pentru un clic in anunt. Cu cat este mai ridicat, cu atat mai bine. Daca nu doresti  sa lucrezi intr-o nisa de publicitate sau afiliati, acest parametru nu este important. Depinde de fiecare ce strategie urmareste si, in functie de aceasta, ii da sau nu importanta.

Incepe cautarea de idei de cuvinte cheie in Google Instant

Iti recomand sa accesezi google.ro si sa incepi utilizarea google instant. Pe masura ce tastezi acesta iti ofera sugestii.

  • In acest caz doresc sa ma concentrez pe un subiect specific. Sa ne imaginam ca suntem o firma de cosmetice si doresc  sa promovez un tratament pentru par. Am sa introduc  exact acest cuvant cheie “tratament pentru par”. Scriind “tratament” google imi sugereaza ceea ce se cauta in chiar primul paragraf: “tratament pentru par”. In acest moment este unicul filtru pe care dorim sa-l aplicam:

– relevanta pentru cititori – numarul de persoane care cauta acest termen in Google. Trebuie sa repeti acest proces pentru a obtine o lista de 10 sau 15 cuvinte cheie care vor compune obiectivul, adica, termenii pentru care doresti ca blog-ul tau sa se pozitioneze bine. Daca apare publicitate in rezultatul Google, inseamna ca acest cuvant cheie are un potential comercial destul de interesant. In cazul nostru sunt doua magazine online:

  1. Magazin online pentru vanzari de produse Gerovital , sampoane si masca par.
  2. Magazin online tratament impotriva caderii parului.

In acest sector, de frumuseste si sanatate, este o mare competitie si ofera un potential comercial foarte interesant in vanzari indirecte( Review, CPA/CPL, etc).

Clasificare cuvinte cheie

Acum trebuie sa validam lista de cuvinte cheie in Google Keywords Adwords Tool   O recomandare este sa te inregistrezi in contul Adwords , pentru a avea acces la mai multe cautari. Nelogat vei folosi CAPTCHA. Introdu cuvantul de cautare, in cazul meu “tratament pentru par”. Alege tara si limba. Rezultatul in cazul meu este ca acest cuvant cheie produce 1000 de cautari lunare, competitie ridicata si costul pe clic este de 0,20 euro, ceea ce un este rau. Daca vei lucra cu un website sau un blog si doresti sa valorifici aceasta activitate cu publicitate sau afiliati, poti lucra cu cautari globale. In schimb, daca afacerea ta este locala, numai pe o zona bine determinata, cu siguranta te intereseaza cautarile locale. Daca vei verifica in Google Adwords “tratamente pentru par” vei observa o schimbare: la cautari 880 /luna si costul pe clic 0,17, euro. Uneori,  un mic detaliu  poate sa aiba un impact foarte important. “tratament pentru par” detine o cautare mai mare si un cost superior pe clic fata de “tratamente pentru par”, in cazul nostru nu este mare diferenta, dar din experienta pot spune ca este un factor foarte important, de care trebuie sa tii cont.

Intrebarea de un milion: Ce volum de cautare este ideal?

Nu ai un raspuns standard la aceasta intrebare.  In general eu lucrez cu cuvinte cheie care au o cautare (highlight) intre 500 si 5000/luna, dar tot timpul aplicand regula pe care am mentionat-o: elimin cuvintele cheie care sunt compuse dintr-un singur cuvant sau din doua cuvinte. Daca reusesti sa ajungi pe primul loc in Google cu unul dintre aceste cuvinte vei obtine aproximativ 42% din totalul cautarilor lunare. In acest caz vei incepe sa lucrezi cu “vitamine pentru par”, keratina pentru par”, acestea sunt cuvinte cheie interesante pentru un blog si cu ele poti sa valorifici aceasta activitate. Poti, de asemenea, sa sortezi cuvintele in functie de costul pe clic. In acest caz vedem ca un cuvant cu un mare potential la nivel de cost pe clic este “tratament capilar” cu un nivel de cautare mai putin important, dar un cost pe clic interesant( 0,54 euro). In functie de strategia de marketing pe care o dai proiectului, fiecare dintre acesti parametrii au o importanta diferita. Nu poti analiza potentialul de cautare/luna fara sa analizezi competitia in Google. Este foarte important sa intelegi ca, concurenta prezentata in Google Adwords Tools nu este la competitia ce ne intereseaza. Aceasta este o informatie pentru clientul Google care explica ca, cuvantul cheie  preferat de el este cautat si de alte persoane, agentii de publicitate si concureaza cu acestia pentru acest cuvant.

Confirmati daca alegeti un cuvant cheie cu trend ascendent și identificati potențialele probleme de sezonalitate

Alt aspect interesant pe care trebuie sa il faci este sa studiezi in Google Trends potentialul  cuvantului cheie  ales. Putem observa lunile unde cuvantul cheie pierde forta sau din contra are o crestere si astfel putem stabili campanile SEO. Nu uita sa stabilesti tara, pentru ca sunt fluctuatii semnificative de la o tara la alta. Acesta completeaza ceilalti pasi pentru a valida nivelul de cautare/luna al cuvintelor cheie ce compun arhitectura blogului tau. Pasul urmator este de a analiza competitia, dar nu din punct de vedere al unei agentii de publicitate, ci din punct de vedere al pozitionarii organice in Google.

Acum se analizeaza rankings actual Datorita schimbarilor de algoritm, Google nu mai tine cont de PR ( nu se stie pana cand), deci, sariti acest capitol de rankings.

Ce vom face este sa studiem concurenta in Google. Inainte de aceasta, trebuie sa instalam o extensie gratuita pentru browser ce se numeste SEO Quake. Odata instalata si activata megem in Google.ro si introducem cuvintele cheie de interes. Ce trebuie noi sa cautam in aceasta etapa este sa intelegem forta ce o pot avea concurentii nostrii. SEO Quake ofera o gama larga de informații pentru fiecare dintre primele rezultate care ne sunt prezentate pentru acest cuvant cheie. Sunt doi factori ce ne intereseaza pentru a face o prima analiza rapida a potentialului acestor cuvinte cheie. Primul factor este PageRank. Suma de PageRank a primilor 10 trebuie sa nu depaseasca in nici un caz 15. Ideal este ca media PageRank a primilor 10 sa fie cat mai mica. Daca in primele rezultate avem un PR 0 sau 1 aceasta este un bun semnal. Alt factor de interes este numarul de backlinks. Daca vedem la concurentii nostrii putine backlinks atat la nivel de pagina, cat si la nivel de domeniu semnifica ca suntem pe drumul cel bun cu acest cuvant cheie. Ce trebuie sa intelegi este ca acest cuvant cheie de coada lunga (long tail) are sa se pozitioneze si pentru alti termeni, asadar, potentialul real al acestui cuvant cheie este mult mai mare, depasind numarul de vizite pe luna, incadrandu-se si la alte cuvinte cheie.

Analizeaza concurentul Nª1:  intelegeti strategia lui si incercati sa revolutionati nisa O mica concluzie despre cuvinte cheie

Cred ca toti ar trebui sa actioneze ca buni profesionisti si nu ca amatori. Daca afacerea ta depinde de vizibilitatea in Google este important sa faci studiile corespunzatoare pentru a pozitiona site-ul cat mai bine posibil. “Nu crea blog-ul/website-ul tau fara sa analizezi cuvintele cheie” Daca incepi sa investesti timp pentru a pozitiona cat mai bine afacerea ta in Google, obiectivul tau trebuie sa fie foarte clar: obtine profit. O buna pozitionare se transforma in trafic si traficul se transforma in multe vanzari. Oare?!

Traficul nu este tot

Cuvinte cheie de unul sau doua cuvinte pot atrage un trafic destul de mare. Dar vestea proasta este ca, in acest caz, conversia va fi foarte mica. O mare cantitate de trafic iti da o mai mare posibilitate de vanzare, dar un trafic amplu si putin segmentat care iti va consuma resurse, nu numai tehnologie, ci si eforturi  pentru a raspunde la email, a raspunde la telefon etc. Esential este ca termenii pe care ii folosesti sa fie bine alesi pentru necesitatile si obiectivul vizitatorilor, pentru ca astfel iti pot genera vanzari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here