Penalizarile sunt cel mai mare coșmar pentru fiecare webmaster. Într-o zi vă puteți bucura de o pozitie ultra-competitiva. A doua zi ati dispărut complet din rezultatele căutării. Te-a penalizat Google? Înainte de a începe să  vă trageți de par, relaxați-vă. În acest articol va voi da unele solutii pentru a afla daca sunteti penalizati și dacă da, voi explica pas cu pas ce trebuie să faceti pentru o verificare si a va recupera.

Este într-adevăr o penalizare?

In primul rand, daca ati angajat o agentie pentru servicii SEO intrebati-i pe acestia, probabil pot descoperi mult mai repede cauza. Ori de câte ori avem o pierdere bruscă a traficului ne vine primul gand , „am fost penalizat”, dar o sancțiune nu este singurul lucru care se poate întâmpla. Adesea apar fluctuații în rezultatele motorului de căutare, tendințele schimbarii de căutare , vă pot depăși concurenții dumneavoastră, sau vă puteți pune singur piedica cu fisierul robots.txt . Simptomele comune de o penalizare sunt:

  • Traficul organic de la Google a scazut brusc
  • Site-ul își pierde vizibilitatea pentru unele sau toate cuvintele cheie
  • Unele pagini dispar de pe rezultatele căutării
  • Domeniul nu mai apare in cautarile Google
  • Domeniul nu mai este indexat

Aceste simptome nu apar din întâmplare. În general, Google impune sancțiuni pentru aspecte cum ar fi:

  • Crearea de legături artificiale (backlink) pentru a stimula clasamentul
  • Incărcați pagina cu cuvinte cheie pentru a crește relevanța
  • Copiați conținut de pe alte pagini
  • Completați footer cu link-uri care nu au legătură
  • Schimburi excesive de link-uri
  • Cumpărare sau vanzare de link-uri
  • Folosirea de texte ascunse
  • Arată un continut motorulului de căutare si alt conținut utilizatorului
  • Black Hat SEO

Dacă observați simptome suspecte și ati făcut ceva împotriva liniilor de calitate Google (sau ati plătit pe cineva care ar putea sa fi facut)probabil, sunteti penalizat.

Tipuri de sancțiuni

Google are două tipuri de sancțiuni:

  • Sancțiuni manuale – sunt inițiate pentru două motive, fie site-ul dvs. a declanșat un semnal de alarmă sau cineva a prezentat un raport de spam . Veti primi o notificare  prin intermediul  Webmaster Tools . Acesta este cazul cel mai grav și costisitor pentru a va  recupera.
  • Sancțiuni algoritmice  – un algoritm detectează că site-ul dvs. încalcă liniile  de căutare într-o anumită măsură și se aplică în mod automat o sancțiune, cum ar fi un factor de – 20 poziții in clasament. În acest caz, nu primesc nici o notificare, dar este mai ușor să se restabilească pozitiile pierdute.

Este important sa stiti care este sanctiunea dumneavoastră, deoarece procedura de recuperare variază. Dacă Google ti-a trimis un mesaj prin Instrumente pentru webmasteri nu există nici o îndoială că ați fost penalizat manual .În caz contrar, probabil, este un filtru de  algoritm . Google a declarat război pentru toate site-urile care sunt in afara liniilor de calitate. A format o armată de “animale” capabile de a detecta și de a pedepsi toate tipurile de comportament înșelător și manipulativ. Sa le cunoastem:

  • Panda – este un algoritm care afectează site-urile care oferă conținut sărac și / sau anunțuri excesive. Lansat în februarie 2011 și are peste douăzeci de actualizări.
  • Penguin – AKA Penguin , acest algoritm afectează alte site-uri care încearcă să manipuleze Topul prin crearea de legături artificiale. De la prima versiune aprilie 2012 a fost actualizat de 3 ori.

Cum stiti care dintre aceste „animale”  v-a lovit? Dacă ați primit un mesaj de la Google, știe deja, dar dacă nu, puteți afla prin compararea datelor de trafic în Google Analytics . De exemplu, dacă vedeți că traficul Google a început să cadă pe 25 mai probabil din cauza Penguin cum a fost actualizat la 22 mai. (Evident ati făcut ceva si a  detectat Penguin.)Alternativ, puteți folosi un instrument, cum ar fi Barracuda. Dacă ați fost lovit de Panda Acest lucru înseamnă că Google a detectat probleme cu conținutul de pe site-ul dvs. , și mai precis, problemele cu conținut de calitate scăzută:

  • Un procent ridicat de conținut duplicat
  • O cantitate mică de conținut original pe o pagină sau site
  • Un procent ridicat (sau număr) de pagini cu conținut neoriginal
  • O mulțime de anunțuri nepotrivite (irelevante), mai ales în partea de sus a paginii
  • Conținutul paginii (și titlul paginii) nu se potrivește cu interogarea de căutare

Deci, pentru a scăpa de Panda primul lucru ce trebuie să faceți este să scapati de toate aceste probleme. Este atât de simplu. Aici sunt cheile:

  • Eliminati continutul duplicat – care este atât în interiorul site-ului cat și în afara lui. Primul caz se poate datora unei probleme tehnice, astfel încât soluția este relativ simplă. În al doilea caz actioneaza impotriva scrapers care copiaza conținutul fără permisiune și il publica în altă parte. Dacă ați copiat conținutul, se rescrie de la zero sau se șterge.
  • Posteaza numai conținut de înaltă calitate – Nu e nevoie să fie studii, rapoarte sau analize, doar conținut care sa adauge valoare pentru utilizator. Publica conținut care nu poate fi găsit în altă parte și vei fi aproape sa te recuperezi de Panda. Un punct de vedere personal ar putea fi suficient pentru a se diferenția de alte articole.
  • Uita-te la link-uri outbound – Toate conținuturile de calitate includ link-uri către alte surse de valoare, fie pentru a extinde informațiile furnizate sau pentru a susține o opinie. Pune link-uri către alt conținut de calitate și nu-ți fie frică ca utilizatorul o  să părăsească site-ul tau; la un moment dat o va face și este mai bine sa o faca la recomandarea ta nu cand a obosit de tine. Pe de altă parte, scăpa de orice link ce indică  site-uri de calitate scăzută.
  • Reduce publicitatea – Posibil ca publicitatea pe site-ul dvs. sa va aduca beneficii, dar nu mai multă publicitate decât conținut. Este contraproductiv. Pe de altă parte, încercați ca publicitatea sa fie legată de conținutul pe care îl oferiti. Îmbunătățiti experiența utilizatorului și va fi mai ușor ca cineva să facă clic .
  • Evitați supra optimizarea site-ului – Alinierea site-ului dvs. in exclusivitate pentru motoarele de căutare este doar o idee gresita. Utilizarea de sinonime și termeni înrudiți este o idee buna.

Pe de altă parte, recomandăm să vă notați toate modificările facute, intr-un registru, cu siguranta veti stii unde ati gresit cand unchiul Google va intreaba de sanatate. Dacă v-a lovit Penguin. În timp ce Panda se concentrează pe conținutul site-ului dvs., algoritmul Penguin este proiectat pentru a detecta manipularea motorului de cautare , în principal, prin intermediul de link-uri artificiale.Cu alte cuvinte, ceea ce Penguin are mai multe în minte este aspectul de link-uri spre site-ul dumneavoastră. Link-uri sunt cele care rezulta din a face lucruri cum ar fi :

  • Cumpararea de link-uri
  • Schimbul de link compulsiv
  • Face guest blogging pe scară largă
  • Folosiți programe sau servicii automate pentru a crea link-uri

Aceste link-uri sunt ușor de detectat deoarece:

  • Au, de obicei, același text ancoră
  • Folosesc cuvinte cheie exacte sau text supraoptimizat
  • Vin de pe site-uri de calitate scăzută

În cazul în care link-urile dvs. sunt ca acestea aveti de lucru. Soluția pentru a scapa de Penguin este de a scăpa de aceste linkuri. Iată care sunt pașii de bază:

  1. Obțineti link-uri de profil –  Le puteți găsi în Google Webmaster Tools , în trafic de căutare> link-uri către site-ul dumneavoastră .
  2. Izolati link-uri spam – Încărcati fișierul în Excel și verificați toate linkurile ce sunt artificiale. Nu aveti alta optiune  de a le revizui decat unul câte unul, manual.
  3. Solicitati ștergerea  – Acest pas este esențial în cazul unei acțiuni manuale. Constă  sa contactati aceste site-uri si sa le solicitati eliminarea link-urilor. Cele mai multe va vor ignora.
  4. Eliminati restul – după un timp link-urile ramase le puteti  elimina prin instrumentul Disavow links
  5. Trimiteti o reconsiderare Google  – Numai dacă aveți un mesaj de acțiune manuala. În secțiunea următoare vorbesc despre asta.
  6. Există instrumente pentru a va ajuta cu această sarcină uriașă de recuperare, ca LinkDetox și Remove’em .

Cererea de reexaminare Odată ce ați făcut tot posibilul pentru a curăța site-ul dvs. puteți trimite o cerere de reexaminare la Google.Un membru al echipei de spam va verifica ceea ce ati făcut și va decide dacă meritati să scapati de pedeapsa. Puteți trimite o cerere de revizuire în cazul în care Google va penalizat manual. De exemplu, a trimis un mesaj prin Instrumentele pentru webmasteri pentru a vă aduce la cunostinta de încălcarea recomandărilor sale. În caz contrar, este suficient sa rezolvati  tot ceea ce ar putea fi cauzat căderea dvs. Cum ati trecut printr-un filtru, motorul de căutare va detecta modificările și va anulat pedeapsa. Aici sunt câteva sfaturi pentru pregătirea solicitarii :

  • Folosiți un ton plăcut, politicos și respectuos
  • Acceptati responsabilitatea
  • Dacă a fost o agenția SEO angajata , ii puteti mentiona numele
  • Explicati unul câte unul măsurile corective ce le-ați luat
  • Includeti documentele justificative, cum ar fi e-mailuri și capturi de ecran
  • Mentionati fisierul Disavow daca l-ati folosit
  • Lasati foarte clar faptul că sunteți de acord să respectati regulile

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here