Titlul tag este ușor de optimizat și de multe ori duce la schimbări într-un timp scurt, astfel încât nu ar trebui să nu țineți cont de acesta în strategia optimizarii unui site.

În cazul în care titlurile paginilor nu sunt bine scrise, cu greu vei primi trafic. De fapt, cu un titlu greșit scris poți pierde vizibilitatea în căutările Google.

Pe lângă toate cele pe care le puteți face pentru a optimiza site-ul dvs. pentru motoarele de căutare, nimic nu este mai important ca titlul Tag.

Am să explic ce trebuie să știți.

Ce este titlul tag

Titlul tag sau title tag meta este un fragment de cod HTML situat la începutul secțiunii <head> cod de la o pagină web.

Ca acesta:

<title> Acesta este titlul paginii </ title>

Acest cod indică numele descriptiv al site-ului și apare în browser.

Dacă utilizați un sistem de management al conținutului sau CMS este, probabil, primul lucru pe care îl introduceți când creați o nouă pagină. Acesta este marcat ca titlu de pagină, titlul documentului sau pur și simplu titlu.

De ce este important

Există 3 motive principale:

  • Afectează vizibilitatea– Motoarele de căutare acordă o atenție deosebită cuvintelor care apar în titlul tag, așa că, dacă ai pus un cuvânt în titlul paginii vei vedea, probabil, o îmbunătățire a poziționării în comparație cu celelalte pagini. Cei mai mulți profesioniști SEO sunt de acord că includerea unui cuvânt cheie în titlul tag este cel mai important aspect la nivel de pagină, mult mai mult decât să fie inclus în textul paginii.
  • Influențează vizitele – Titlul este, de obicei, textul ancoră care apare pe pagina rezultatelor căutării, care are o mare influență asupra vizitelor, împreună cu descrierea. Un titlu relevant și atractiv are o mai mare probabilitate de a primi clicuri decât unul care nu este atât de relevant
  • Influențe de difuzare – nu numai motoarele de căutare utilizează titlu tag în rezultate, de asemenea, multe rețele sociale îl utilizează ca text ancora. În cazul în care titlul este relevant, va ajuta pe alți utilizatori să facă clic și să-l difuzeze în cele din urmă pe pagina lor.

Datorită acestor factori veți întelege că a avea etichete titlu relevante nu este numai important, ci este esențial.

Cum creăm un titlu tag care atrage trafic

Pentru a profita din plin de titlu tag, acesta trebuie să descrie conținutul paginii clar și concis.

  1. Includeți cuvinte cheie relevante

Titlul tag este cel mai important loc pentru a pune cuvinte cheie principale. De fapt, dacă ai vrea să folosesti o singură dată cuvintele cheie pe o pagină, ar trebui să fie în titlu.

După cum am văzut, motoarele de căutare folosesc cuvintele titlu tag ca un factor SEO pentru a identifica cele mai potrivite pagini pentru interogarea utilizatorului. Deci, dacă introduceți cuvinte cheie în el, șansele de a apărea în rezultatele de căutare vor fi mai mari.

Acum, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să ghiftuiți titlul cu cuvinte cheie, nici să folosiți termeni vagi pentru a atrage mai mulți vizitatori. Utilizatorul care ajunge la site-ul tău printr-un titlu înșelător cu siguranță te trimite pe undeva… și vei câștiga doar o imagine negativă.

Unul dintre cele mai bune moduri de a începe experiența utilizatorului este de a arăta un titlu adecvat pentru conținutul paginii. Acest lucru face mai ușor să atragi publicul potrivit și să-i îndeplinești căutările, ceea ce este benefic pentru toți.

  1. Folosește structura adecvată

Există 2 moduri de a optimiza un titlu de pagină web:

  • Principalele cuvinte cheie și cele secundare |Numele site-ului
  • Nume site |Principale și secundare cuvinte-cheie

Utilizarea unuia sau altuia depinde de o serie de lucruri; pe de o parte, dificultatea oferită de cuvântul cheie pentru care doriți să-l poziționați și în al doilea rând, dacă obiectivul dvs. este de a consolida imaginea de brand.

Cuvintele situate în partea stângă a titlului exercită mai multă greutate pentru căutare. Deci, dacă sunteți în competiție pentru un cuvânt foarte disputat, cel mai eficient este de a pune cuvântul cheie primul și lăsați numele site-ului la final.

Dar, dacă aveți un termen puțin competitiv și numele site-ului dvs. poate face o diferență în rata de click-uri, cel mai bine este să stabiliți cuvântul cheie pe locul al doilea. Deși, în această structură cuvintele cheie exercită mai puțină greutate.

Recomandarea mea personală este de a utiliza întotdeauna cuvintele cheie la început și lăsați numele site-ului la sfârșit. Dacă intr-o zi o să ai un brand puternic, vei avea timp să te gândesti la a doua opțiune.

În ceea ce privește separatoarele, cele mai frecvente sunt „-” ,  „:” și „|”, dar puteți folosi și altele în cazul în care facilitează citirea.

  1. Limitati lungimea

Tot timpul va trebui să măsori lungimea pe care dorești să o dai la titlul tag. Care este motivul? Motoarele de căutare au puțin spațiu în paginile lor de rezultate, așa că un text foarte lung este tăiat, ceea ce deteriorează mesajul pe care dorești să-l transmiți utilizatorului.

Din fericire, poți preveni tăierea titlurilor dacă dai acestuia o lungime maximă de 50 până la 65 de caractere. Acest lucru este suficient pentru a nu avea surprize, deși, în realitate, Google nu face o limitare pe bază de caractere, ci de pixeli.

Pentru a măsura lungimea în caractere recomandăm utilizarea instrumentului de previzualizare snippets de la SEOmofo, iar pentru a face acest lucru în pixeli este mai potrivit cel de la Moz.

Verificări esențiale

Dacă ai urmat recomandările pe care le-am dat până acum, probabil ai creat un bun titlu tag. Dar, pentru a vă asigura că obțineți cele mai bune rezultate posibile, este bine să faceți niște verificări înainte de a trimite URL-ul motoarelor de căutare să indexeze pagina:

  • Ai inclus cuvinte cheie? – Este important ca cel puțin cuvântul cheie principal să apară în textul etichetei. Cu cât este la obiect, cu atât mai bine, dar fără să forțați.
  • Este mai mic de 65 de caractere? – După cum am văzut, titlu prea lung este trunchiat în motoarele de căutare, astfel încât să controlați lungimea în caractere sau pixeli este o idee bună.
  • Este lipsit de erori? – Asigurați-vă că nu ați făcut o greșeală atunci când tastați textul, pentru că acest lucru ar putea arunca în aer toată munca ta. În cazul în care sistemul de management al conținutului sau CMS generează automat titlurile, fiți atenți la ceea ce faceți.
  • Vor face click?– Când ai mulți concurenți cu siguranță vor apărea în toate rezultatele motoarelor de căutare titluri asemănătoare. Pentru a obține clic-ul utilizatorului, titlul ar trebui să se distingă suficient și să fie capabil de a atrage atenția acestuia.

Erori comune

Este bine să evidențiem cele mai frecvente erori, astfel încât să le puteți evita:

  • Includ prea multe cuvinte cheie – titlul tag ar trebui să fie scurt și simplu. Nu ar trebui să includă mai mult de 2 cuvinte cheie.
  • Titluri fără sens – cu ideea de a introduce cuvinte cheie, uneori se obține un text dificil de citit. Amintiți-vă că funcția titlului este de a indica aproximativ ce conține pagina.
  • Utilizați același titlu de mai multe ori – O metodă folosită de motoarele de căutare pentru a detecta conținut duplicat  este de a verifica dacă aceeași etichetă titlu apare în mai multe pagini.
  • Pierdeți ocazia – cu siguranță un titlu care spune „Start” sau „Bine ați venit” nu face nimic pentru tine în motoarele de căutare. Nici atât unul care arată motto-ul companiei dumneavoastră.

Voi cum vă optimizați titlul tag?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here